joi, 21 iulie 2016

* * *

nişte oameni au desenat o pasăre pe asfalt
după trei zile
pasărea a zburat oamenii au rămas cu aţa
.
:nu ei joi ca un pelerinaj la o moară dispărută în miezul târziu al zilei
şi eu am un ochi închis pentru mine am un ochi deschis pentru alţii
am părul nepieptănat de parcă aş cere iertare
cerealelor integrale dar eu urăsc cocorii şi nu-i
frumos să urăsc frumos este să scuip pe toate
la timpul lor pe jertfa noastră umană mituită ca o fanfară învinsă am
stat aşezaţi multă vreme sub formă de triunghi
ca nişte grămezi de cărbune ca nişte animale
tolănite la piciorul pianului îmbrăcat în civil nu-i
cunoşteam gamele nici simţ baroc nu aveam era frumos pentru că
puteam urî retraşi în lumina neoanelor stinse a florilor şi-a ierburilor
.
(eram atât de trişti încât devenisem gri
parcă eram de plastic coclit
şi nimeni nu ne-a spus nimic deosebit)
ps
acum sau niciodată în nopţile de vară vine o umbră la mine (o fi tot
ea pasărea o fi tot ea amăgita) şi îmi şopteşte a
poruncă decât o democraţie bolnavă mai bine o dictatură sănătoasă

Daniel Vorona

2 comentarii:

  1. Daniel Vorona

    pasărea albă de tablă ondulată infirmă și săracă mi s-a zburat de pe umăr
    am îngenuncheat – pentru că eram virtual ca un
    clopot legat la gură
    i-am percheziționat
    sufletul ca pe un șarpe de rând nu am judecat-o –
    stă în fața mea dreaptă (și fericită) ca o mireasă după un anotimp de doliu

    RăspundețiȘtergere
  2. Daniel Vorona

    mi-am luat mireasă — piatră pentru coasă

    (ieri am văzut un
    șarpe
    cu părul pe ochi)

    mă sprijin de plasă — stâlpul meu de casă

    RăspundețiȘtergere